środa, 21 sierpnia 2013

Mięso a endometrioza i dlaczego prawidłowa waga jest tak istotna?



Endometrioza 


Zacznę od końca :D Czyli, dlaczego prawidłowa masa ciała jest tak ważna przy endometriozie?

Osoby otyłe oraz z nadwagą, są bardziej narażone na tę chorobę, a te już ją posiadające zdecydowanie bardziej odczuwają związane z nią nieprzyjemności. Estrogen jest wytwarzany częściowo również w komórkach tłuszczowych – stąd prosty wniosek – im więcej tłuszczyku tym więcej estrogenu. A każda kobieta cierpiąca na endometriozę wie że, w  jej powstawaniu ma znaczenie nadmiar estrogenów.


„Za czynniki ryzyka endometriozy uważa się wczesną pierwszą miesiączkę, późną menopauzę, skrócone cykle miesiączkowe, otyłość. Liczne ciąże i laktacje zmniejszają ryzyko endometriozy. Kobiety z endometriozą powinny unikać spożywania czerwonego mięsa, nabiału, żółtek jaj i kofeiny, a zwiększyć w diecie ilość owoców i warzyw (kapusty, brokułów, rzepy), siemienia lnianego i błonnika.” - http://www.novum.com.pl/pl/nowy-pacjent/endometrioza/



Nawet nie spodziewałam się, że znajdę tak krótką odpowiedź na pytanie zawarte w temacie tego wpisu. Dodam tylko, że ja ograniczyłam w ogóle spożywanie mięsa. Może raz na jakiś czas pozwolę sobie na kawałeczek drobiu, ale bardzo rzadko. Dlaczego? Bo nigdy nie jadłam czerwonego mięsa, szczerze mówiąc nienawidzę go.

Przez długi czas nie jadłam mięsa i nie miałam wtedy zupełnie problemów z cyklem miesiączkowym, po kliku latach – właśnie w trakcie trwania diety – drób ponownie mi  „zapachniał”, przeanalizowałam wszystkie za i przeciw, postanowiłam zgodnie z zaleceniami dietetyków jeść białe mięsko.


 I co się stało? 


W ciągu 1,5 roku dorobiłam się zaawansowanej endometriozy  (miałam skręcającą się torbiel czekoladową, mam endometrioze na zrostach po laparotomii jajnika i w jelitach ). Dlaczego obwiniam tym mięsko? Bo była to jedyna rzecz, którą dodałam do swojej diety! Nie zmieniłam ani trybu życia ani przyzwyczajeń.  Z resztą biorąc pod uwagę sposób chowu drobiu.. nic dziwnego, że wpływa negatywnie na organizm.

Jestem dla siebie dowodem na to , że każde mięso, nie tylko czerwone jest przyczyną zaburzeń równowagi hormonalnej.  


endometrioza

mięso przy endometriozie

dieta na endometriozę

czerwone mięso a endometrioza

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Nie linkuj proszę do swojego bloga :) Każdy zainteresowany i tak go znajdzie :)